processional-whales

Auteur Topic: Legend of Zelda voor de TI-83 rekenmachine  (gelezen 658 keer)

oktober 24, 2017, 13:48:30

Legend of Zelda voor de TI-83 rekenmachine!

Net als je denkt dat het niet gekker kan, is er wel weer een leuke verrassing te vinden op internet. Deze keer kwam ik een homebrew versie tegen van The Legend Of Zelda voor de TI-83 rekenmachine!

Wat is de TI-83

De TI-83 is een grafische rekenmachine geproduceerd door Texas Instruments. De TI-83 werd uitgebracht in 1996 als een verbeterde versie van de TI-82 en werd één van de meest gebruikte grafische rekenmachines in middelbare en hogere scholen. Naast de normale functies die op een wetenschappelijke rekenmachine te vinden zijn, biedt de TI-83 veel extra mogelijkheden, zoals het tekenen van functies, verschillende grafische modes, statistiek, trigonometrie en algebraïsche functies.

De TI-83 was de eerste rekenmachine in de TI-reeks die ingebouwde assembleertaalondersteuning bood. Door deze programmeertaal is het mogelijk dat er andere toepassingen of programma's gemaakt kunnen worden voor de rekenmachine. Omdat de TI-83 zo toegankelijk is voor vrije programmering ontstond al gauw een homebrew cultuur voor de TI-83. Hier wordt mee bedoelt dat thuisgebruikers hun eigen programma’s gingen maken voor de TI-83. Denk aan; muziekprogramma’s, Doom, Super Mario en.. nu ook The Legend Of Zelda!

Legend of Zelda: Dark Link Quest

De Zelda game die gemaakt is voor de TI-83 is dus geen officiële Nintendo game maar gemaakt door de programmeur Kévin Ouellet. Het spel is geprogrammeerd in de taal BASIC en maakt gebruik van ASCII based graphics.

Het spel bevat een flink aantal bekende Zelda items zoals de hookshot, medailles, 3 verschillende zwaarden, bommen, hart containers, flesjes om je levensmeter aan te vullen, dungeons, rupees en een hele horde aan monsters om te verslaan!

Het verhaal

Ganon heeft het kasteel van Hyrule bezet! Link, de held kan Ganon alleen verslaan met het Master Sword, het enige, magische zwaard dat de duisternis van Ganon kan weerstaan. Op het moment dat Link op het punt staat het Master Sword ter hande te nemen, verschijnt Ganon en spreekt een vloek over Link uit. De vloek, The Dark Spell, zorgt ervoor dat Link betoverd is en niet meer in staat is het Master sword te hanteren! Hier begint jouw quest, jij moet als Link de 3 stukken van de Triforce gaan zoeken. Deze 3 stukken liggen verstopt in 1 van de vele dungeons. Pas wanneer Link de stukken heeft gevonden, wordt de betovering opgeheven en kan Link Ganon verslaan en de vrede doen terugkeren in Hyrule.

Graphics

Verwacht geen graphics zoals bij Zelda - Breath Of The Wild. Het bestaat uit ASCII based graphics wat betekend dat het spel opgebouwd is uit vele blokjes, rondjes en tekens. Het spel is grafisch wel een stapje terug in de tijd maar als je daar de humor van kan inzien is het spel zeker de moeite waard om eens te proberen.

Installatie

Het installeren van de Game is wel even een uitdaging. Je hebt er ten eerste een Link cable (leuke woordgrap) voor nodig. Dit is een USB kabel om je TI-83 aan je pc te koppelen. Het lastige is dat deze kabel niet makkelijk te vinden is. Daarna moet je de game downloaden van de website en een stappenplan volgen om de game op je TI-83 geïnstalleerd te krijgen. Gelukkig heeft de programmeur een duidelijke handleiding bijgesloten zodat je de installatie stap voor stap kan doorlopen.

Conclusie

Ik ben echt razend benieuwd naar deze versie van Zelda. Ik heb thuis een TI-83 dus ik ga dit spel zeker proberen te installeren. Zodra dit gelukt is kom ik nog terug met een review over deze bijzondere versie van The legend Of Zelda!

hier is een LINK naar de website:

http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/453/45376.html

april 25, 2018, 07:17:45
Reactie #1
I think the knowledge gained this time is very important because I am looking for.

processional-whales