processional-whales

Auteur Topic: Feature megathread  (gelezen 1707 keer)

september 10, 2014, 21:36:26
  • Kokiri
  • *
  • Geslacht: Man
  • Hey, way to go lad.
    • Bekijk profiel
Dit topic is bedoeld om alle fora ideeën in een post te plaatsen. Zo krijg je een overzicht van van ideeën wat wellicht het forum kan verbeteren. Alles wat hieronder wordt geplaatst zal ik toevoegen aan de lijst.

Bug:
-

Feature:
Favicon
-Een Favicon is het icoontje van je website, naast de titel. Er wordt momenteel gebruik gemaakt van de standaard favicon, wellicht kan iemand een klein zelda icoontje maken?

Future feature Suggesties:
hier plaats ik de implementaties die nu nog niet geheel interessant zijn, maar wellicht in de naarbije toekomst wel leuk / handig zijn.

IRC
- Een IRC(Internet Rally Chat) is een instant messaging systeem, iedereen kan heel gemakkelijk binnenkomen en zich aan het gesprek toevoegen. Echter is dit wellicht voor deze community nog niet interessant, aangezien iedereen elkaar gemakkelijk kan aanspreken op het forum zelf.

Fora regels:
- Zonder regels kan een 'grote' community een zooitje worden, e.g. er wordt geen rekening met elkaar gehouden, constante spam, etc.(Vaak wordt dit veroorzaakt door mensen zonder forum ervaring, om het zo uit te drukken)

Simple machines addons... etc.

september 10, 2014, 22:29:20
Reactie #1
  • Administrator
  • *
  • Developer
    • Bekijk profiel
Bedankt voor je feedback. Persoonlijk heb ik liever dat iedereen die iets te melden heeft een nieuw topic maakt, dan kan makkelijk per ding worden besproken wat ermee te doen (vandaar ook een heel board hiervoor), maar goed, we kijken wel even hoe dit loopt.

Wat betreft favicon, is al verschillende keren genoemd (alleen is dat niet meer te zien, is bij het opruimen weggegooid), maar was min of meer doorgeschoven naar de nieuwe site/layout. Aangezien de focus op dit moment meer ligt op/verschoven is naar het forum actief krijgen/houden en op de achtergrond werken aan de nieuwe site, is het misschien wel handig om er toch nu maar naar te kijken. Ben geen wonder met beeldbewerkingsprogramma's, maar zal eens kijken binnenkort, of iemand moet met een mooi icoontje komen, dat is uiteraard ook prima.

IRC heb ik toevallig al twee keer besproken binnen de crew. Persoonlijk zou ik het liefste IRC gebruiken, maar het grootste bezwaar is dat het niet direct integreert met het forum. Mods op het forum hebben niet direct rechten in de chat, daarvoor zou weer een account op een server aangemaakt moeten worden. Daarbij komt dat de meeste (crew)leden denk ik meer visueel ingesteld zijn wat betreft user interfaces, dan met tekstcommando's. Het voorstel is dus weer een beetje afgezakt, maar ik ben nog wel aan het kijken naar mogelijke opties. Ik ben onderdeel geweest van communities waar ontzettend veel van IRC gebruik gemaakt werd, zelfs als het ledenaantal wat beperkter was, dus ik denk dat het ook voor ZC wel zou kunnen werken, mits ik dus wat oplossingen/workarounds kan vinden voor bovengenoemde 'problemen'.

Ik heb toevallig een concept voor nieuwe, uitgebreidere (vooral duidelijkere) forumregels op mijn PC staan, dat is een kwestie van uitwerken. Dat is er wegens tijdgebrek bij ingeschoten, dat komt er ook zo snel mogelijk aan.

september 10, 2014, 22:58:11
Reactie #2
  • Kokiri
  • *
  • Hey, way to go lad.
    • Bekijk profiel
Bedankt voor je feedback. Persoonlijk heb ik liever dat iedereen die iets te melden heeft een nieuw topic maakt, dan kan makkelijk per ding worden besproken wat ermee te doen (vandaar ook een heel board hiervoor), maar goed, we kijken wel even hoe dit loopt.
Prima, ik dacht dat het wellicht wel handig was voor als overzicht, of het linken naar bepaalde topics.yada yada.

IRC heb ik toevallig al twee keer besproken binnen de crew. Persoonlijk zou ik het liefste IRC gebruiken, maar het grootste bezwaar is dat het niet direct integreert met het forum. Mods op het forum hebben niet direct rechten in de chat, daarvoor zou weer een account op een server aangemaakt moeten worden. Daarbij komt dat de meeste (crew)leden denk ik meer visueel ingesteld zijn wat betreft user interfaces, dan met tekstcommando's. Het voorstel is dus weer een beetje afgezakt, maar ik ben nog wel aan het kijken naar mogelijke opties. Ik ben onderdeel geweest van communities waar ontzettend veel van IRC gebruik gemaakt werd, zelfs als het ledenaantal wat beperkter was, dus ik denk dat het ook voor ZC wel zou kunnen werken, mits ik dus wat oplossingen/workarounds kan vinden voor bovengenoemde 'problemen'.
Ik zal even voor je verder kijken, misschien is er een API of een forum addon. Zoniet, geuss we'll have to go back to ICQ.. "uh-oh".
Citaat
Ik heb toevallig een concept voor nieuwe, uitgebreidere (vooral duidelijkere) forumregels op mijn PC staan, dat is een kwestie van uitwerken. Dat is er wegens tijdgebrek bij ingeschoten, dat komt er ook zo snel mogelijk aan.

Alright, awesome.

september 11, 2014, 14:36:55
Reactie #3
  • Goron
  • Geslacht: Vrouw
    • Bekijk profiel
    • Facebook
-Een Favicon is het icoontje van je website, naast de titel. Er wordt momenteel gebruik gemaakt van de standaard favicon, wellicht kan iemand een klein zelda icoontje maken?

Dit had ik ook al een keer gezegt, en is ook het enige wat ik mis, voor de rest heb ik er niks op aan te merken  :)

december 20, 2017, 08:21:59
Reactie #4
Dit onderwerp is voor iedereen nuttig.

april 27, 2018, 09:25:21
Reactie #5
Another time, we have come together to share excellent comments on this issue.