processional-whales

Auteur Topic: Zelda Majora's Mask: Wat je moet weten  (gelezen 1976 keer)

februari 12, 2015, 21:32:01
  • Moderator
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik verzorg artikelen en media voor Zelda Club
    • Bekijk profiel
Zelda Majora's Mask: Wat je moet weten!

Morgen kunnen we ook hier in Nederland aan de gang gaan met Majora’s Mask 3D en er zijn naast de
grafische verbeteringen ook heel wat aanpassingen aan de game zelf gemaakt. Omdat het moeilijk is
door de bomen het bos te zien heb ik geprobeerd alles voor jou op een rijtje te zetten.

ClockTown

De eerste nieuwtjes die we over de game kregen zijn uit November waarin al snel bleek
dat Nintendo van plan was de laad tijd tussen verschillende delen van Clock Town weg
te halen waardoor je een betere speel ervaring zou hebben wanneer je in Clock Town
loopt. Ook kon je op de eerste screenshots zien dat de muren in Clock Town ietsjes
waren veranderd in grootte en plaatsing zodat alles iets logischer geplaatst kon worden
en het meer een dorp achtig gevoel geeft. Achteraf blijken de laad tijden gebleven te zijn.
Dit waarschijnlijk vanwege de limitaties van de 3DS hardware.

Zelfde ontwikkelaar

In December kregen we te horen dat de studio Grezzo, die ook Ocarina of Time 3D
heeft ontwikkeld, na hun succes met Ocarina of Time direct was begonnen met Majora’s Mask 3D
. Dit wees er dan ook op dat we waarschijnlijk weer op een top ervaring konden rekenen en dat
qua gameplay de game dezelfde extraatjes zou hebben als Ocarina of Time 3D heeft.

Ocarina of Time 3D was een groot succes

Aankondiging verschillende versies

Rond het begin van 2015 kregen we al snel bericht over uitgebreide collector editions van de
game. Zo zou Amerika een versie met een Skull Kid beeldje krijgen en Europa een versie met
een badge, dubbele zijdige poster en een steelbook waar je de game in kan bewaren. Achteraf
is de Amerikaanse versie door verschillende winkels ook geimporteerd waardoor je in Nederland
twee versies kon preorderen. Beide versies waren binnen de kortste keren uitverkocht vanwege
grote populariteit.

De Europese versie

De Amerikaanse versie

Rond deze zelfde tijd kregen we ook te horen dat de game de dag voor valentijns dag zou uitkomen (13 Februari.)
Hebben de mensen zonder relatie alsnog iets om mee bezig te zijn  :P

In Amerika was er zelfs een speciaale losse versie van de NEW 3DS XL te koop die binnen 15 minuten uitverkocht was.

De speciaale NEW 3DS XL was binnen 15 minuten uitverkocht

Bazen
Eind januari werden er weer nieuwe dingen bekend gemaakt rond om de veranderingen aan de game. Zo is het kleuren
palet veranderd, zijn er meer plaatsen gekomen waar je kunt vissen, is het Bomber's Notebook aangepast om het makkelijker
te maken de mensen te helpen en meer.
Zo zijn de bazen aangepast waarbij ze de moeilijkst te ontwijken aanvallen hebben verwijderd om het iets makkelijker te maken.
Zo kon Odolwa aan het eind van de Woodfall tempel voor sommige mensen erg lastig zijn door het zwaaien van zijn zwaard wat
moeilijk te ontwijken was. Nintendo wil de game iets beter te spelen maken voor iedereen maar het is zeker niet de bedoeling de
bazen kinderspel te maken.

Odolwa kon erg moelijk zijn voor sommige spelers doordat sommige zwaard slagen erg moeilijk te ontwijken was.

Eiji Aonuma heeft zelf nog twee filmpjes online gezet waarin hij de Goron Race met veel moeite wint en gaat vissen in een van
de nieuwe vis plaatsjes. Zoals je kunt zien zijn nog veel dingen hetzelfde en kun je nog volop nostalgie ophalen in Majora's Mask 3D.
Mooi is hoe hij aan het einde van het filmpje waarin hij gaat vissen opeens een groen vest aan heeft wat veel lijkt op de tuniek van link.

De Goron Race

Uit vissen gaan

Nog een wat langer filmpje waarin hij het een en ander uitlegt in het japans en laat zien dat Clock Town gedeeltelijk opnieuw is ingericht.

Ook is er nog een filmpje uitgekomen waarin enkele features zijn uitgelicht en uitgelegt. Zo laten ze zien dat continu rollen sneller
is dan gewoon lopen.

Dit is alles wat ik kon vinden over de vorderingen in de ontwikkeling en hoop dat je nu iets meer duidelijkheid hebt van te voren wat er is veranderd.
Ik wens je dan ook heel veel plezier met deze veel geprezen game en heb hieronder voor als je het verhaal een beetje kwijt bent na al die jaren
nog een filmpje gezet waarin in het kort wordt verteld wat het verhaal is zonder spoilers van het verdere verhaal.
Een fijne valentijns dag toegewenst en vertel vooral onderaan in de comments wat je van de game vind!  :D

ps. Als er iets is dat ik vergeten ben hoor ik het graag! :p

We build this city with Derp and Trollz!!!
{Nieuws en Media Moderator}

februari 13, 2015, 15:35:30
Reactie #1
  • Zora
  • **
  • Hyaahhh!
    • Bekijk profiel
Ik kan hem helaas pas in de zomer halen  :'( :'( :'(
Maar het ziet er super gaaf uit!

februari 13, 2015, 16:44:21
Reactie #2
  • Moderator
  • *
    • Bekijk profiel
Ik heb niet eens een 3DS of Wii U dus voor mij word het ook gewoon het opnieuw spelen van de orginele  ::)

maart 24, 2015, 20:29:20
Reactie #3
Ik heb helaas geen 3ds, maar ik mag de 3ds en het spel lenen van een vriendin van mij :) (net zoals bij Ocarina of Time 3DS en A link between worlds)

maart 24, 2015, 21:06:20
Reactie #4
  • Moderator
  • *
    • Bekijk profiel
Super!
Veel speelplezier!  :D

december 20, 2017, 08:21:00
Reactie #5
Deze game duurt erg lang voordat ik heb gespeeld.